Hejsan Jag helt enkelt haft ganska fullt upp, och bloggen har inte riktigt varit mitt prio 1, men nu sitter jag här och äntligen gör ett inlägg :) jag hoppas att ni inte är sura på mig. Närcon var helt fantastiskt!! Här kommer en bildresa för de som är intresserade.
 

 jag åkte dit med Maja (i bilden) och Lisa (som ni snart ser på bild). Vi åkte dit dagen innan det började för att sätta upp tältet, trots att vi gjorde fel ett antal gången lyckades vi få upp något som nästan såg ut som ett tält. Sen gick vi till en Pizzeria för att fira.
 
 
 
 
Vi hade inget kylskåp att ha frukost och sånt i så vi fick köpa saker som skulle hålla i värmen, och använda vår fantasi när vi skulle äta, (som ni ser att lisa gör här)
 
 
 
 

Det här var redan första morgonen, och då såg det ut som om vi bott här i hundra år, hehehe >.<
 
 
 
 

 
 
´Jag och Lisa var Lolitor första dagen.
 
 
 
 
 
 
Dagen efter fick vi stå i kö i ca 2,5 h i gassande sol, och då var det kanske inte så smart att ha dubbla kjolar och massor av tyg, men vi var så taggade för konventet att vi stod ut
 
 

Även fast man höll på att smälta lite.
 
 
 
 Väl där inne fanns det massor av affärer och aktiviteter, men innan vi gjorde något annat köpte vi koreansk "pepero", typ som pocky, och  satte oss på utegården där det fanns grill, juicebar, och glassbar.
 
 
   Vi kollade på folk som gjorde typiska konvent lekar.
 
 
 
 
 
 
 
Här är de sockersöta tjejerna från Maid caféet, det är mitt drömjobb på ett konvent.
 
 
Och såklart hade folk grymma cosplays.
 
 
 
På kvällen var det dags för invigning, och vi ställde oss tidigt i kön, så vi fick platserna närmast scenen.
 
 
 
 De delade ut glowsticks, så vi i publiken kunde sätta extra stämning.
 
 
 Dagen efter spöregnade det, men vi tog oss upp ändå, och gjorde våra mackor med....ja messmör

Här ser man inte att det regnade, men det gjorde det, jag lovar ^^
 
Så vi trotsade regnet för att ta oss till en till dag på konventet.
 
 
 
 Vi gjorde massor av saker, b.la gick på en aktion.
 
Här är den välkända Närcon kåsan, om man köpte den fick man gratis the, kaffe och saft under hela konventet.
 
Vi orkade inte stå i kön till cosplay tävlingen, så vi stod på ett bord utanför istället, och det funkade bra.
 
 
 Här spelat vi spel som ser ut som kakor.
 
 
 
 
 
Här är två nya vänner jag träffade på konventet, Cecilia och Jesper.
 
 
 
Här är sista dagen, och vi fick vänta i några timmar på stationen, vi var trötta, blöta från regnet, och ofräscha från att sova i ett genom regnat tält. Men vi var ändå glada, och med nya minnen och vänner 
 
Hela stationen var fylld med konventare som tog skydd från regnet, så vi satt på golvet och spelade kort.
 
 
På tåget var vi verkligen helt slut haha.
 
 
Var en otrolig rolig resa, och jag längtar till My NärCon som kommer vara i januari, har tänkt jobba då också, jay!! Äntligen
 
Så blev världens längsta inlägg, ska försöka bli bättre på att skriva dagligen ^^
 
 
ses!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej